پرینتر 3 بعدی چیست؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

چاپگرهایی که به جای چاپ بر روی کاغذ، فایل سه بعدی می سازند.

تکنولوژی مربوط به این چاپگرها از دهه ۱۹۸۰ تا کنون بطور مرتب درحال توسعه بوده و این پیشرفت دائمی موجب هرچه دقیق تر شدن این اختراع شده است.
پرینترهای سه بعدی، چاپگرهایی هستند که به جای چاپ بر روی کاغذ میتوانند فایل سه بعدی بسازند به این صورت که پس از گرفتن یک فایل سه بعدی از کامپیوتر، طرح آن را به وسیله یک نوع ماده (پلاستیک و صمغ و یا دیگر مواد مانند تیتانیوم) به صورت سه بعدی می سازد و اجسام مختلف را عینا و به صورت سه بعدی خلق می کنند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از وب خانه، تکنولوژی مربوط به این چاپگرها از دهه ۱۹۸۰ تا کنون بطور مرتب درحال توسعه بوده و این پیشرفت دائمی موجب هرچه دقیق تر شدن این اختراع شده است.   

مدل اولیه این چاپگر توسط یک شرکت سوئیسی ساخته شد. برای شکل گیری یک مدل سه بعدی، چاپگر باید ابتدا به ساختن لایه به لایه یک شیئی بپردازد. سپس محصول خود را به شکل مایع صمغ مانندی بیرون می دهد که با اشعه ماورای بنفش سخت می شود.با این دستگاه اشیایی می توان ساخت که کاملا جنبه کاربردی دارند. برای نمونه چاپ زنجیر دوچرخه، آچار قابل تنظیم، دندان های مصنوعی و هر چیزدیگری امکان پذیر است.

هر دستگاه چاپ هفده هزار یورو هزینه دارد. اما مهندسان امیدوارند که بزودی هر خانه ای بتواند یک چاپگر سه بعدی داشته باشد. یک مدرسه مهندسی ژنو امکان دارد به راه حلی دست یابد که با هشت هزار یورو بتواند چاپگری کامل بسازد. مهندسان وعده می دهند که در آینده می توان، غذا، خودرو و حتی ابزار موسیقی را به کمک این چاپگرها تولید کرد.

طراحی کوچک‌ترین و ارزان‌ترین چاپگر سه‌بعدی جهان

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از سرویس دانش و فناوری برنا، مهندسان دانشگاه وین ادعا می‌کنند، چاپگر سه بعدی ساخته‌اند که بعد از اسکن کردن، طرح خود را بر روی ماده رزین حک می‌کند و سپس با تاباندن اشعه نور، خیلی سریع طرح شکل گرفته و سفت می‌شود.

به این ترتیب، چاپگر با این ویژگی می‎تواند طرح اجسام پیچیده را به سرعت و با تمام جرئیات و ظرافت تهیه کند.
اندازه نمونه آزمایشی این چاپگر از یک جعبه کفش هم کوچک‌تر و وزنی کمتر از یک کیلو و ۵۰۰ گرم دارد. هرچند هنوز از تولید انبوه کوچک‌ترین چاپگر سه بعدی جهان خبری نیست اما به گفته گروه تحقیقاتی دانشگاه وین، قیمت آن حدود یک هزار و ۷۰۰ دلار خواهد بود.

هم اکنون ارزان ترین مدل بازار با نام MakerBotReplicator  بیش از دو هزار دلار قیمت دارد و بعضی از انواع این پرینترها تا ۱۵ هزار دلار هم قیمت گذاری می شوند.اما حالا مدیر اجرایی پیشین MakerBot،شرکتی با نامSolidoodle راه اندازی کرده و اولین پرینتر سه بعدی خود را که تنها ۴۹۹ دلار قیمت دارد ،معرفی کرده است.این پرینتر کارهای معمول دیگر پرینترهای سه بعدی را به خوبی انجام می دهد و همچنین امکان چاپ اشیایی با حداکثر اندازه ۱۵ در ۱۵ در ۱۵ سانتی متر را می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : سه شنبه 27 آبان 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی